Kvartalsbrev 1

LĂ„t mig börja med att önska alla ett Gott Nytt År

IngÄngen till ett nytt Är markerar i regel nÄgot nytt och spÀnnande. Detta gÀller Àven för Svenska Eftersöksföreningen. NÄgot av detta nya och spÀnnande har du nu i handen det första KVARTALSBREVET. Som namnet antyder kommer det ett nytt varje kvartal med information om föreningens status och nya initiativ.

Vi kommer under 2016 inleda samarbete med kÀnda profiler inom eftersök, vi kommer dessutom pÄ hemsidan kunna erbjuda fina medlems erbjudanden frÄn kÀnda mÀrken och företag, sÄvÀl frÄn Sverige och Tyskland med diverse eftersöksrelaterade produkter.

Nya styrelsemedlemmar har tillkommit, som vice ordf. har Torkel Norling tagit plats, som suppleant har Conny Rundqist tilltrÀtt. MEN vi önskar att Àven DU skulle vilja intressera dig för arbetet runt föreningen, hör av er med tankar och önskemÄl.

IngÄngen till det nya Är Àr ocksÄ tid till status för Äret som gÄtt, av den anledningen vill styrelsen gÀrna erkÀnna att mÀngden av information och aktiviteter varit för liten. Vi har dessutom varit för dÄliga pÄ att profilera föreningen i medier och inte tagit tillrÀckligt del i debatten pÄ vÄr Facebook-sida. HÀr blir det ocksÄ nya tider.

Till att börja med kommer vi att lÀmna in ett remissvar till regeringen ang. eu nya vapen direktiv. Jag presenterar det pÄ Facebook/hemsidan sÄ fort det Àr skrivit.

NÄgra av vÄra kurser har vi varit tvungna och stÀlla in p.g.a. för liten uppslutning. Vi har inte varit tillrÀckligt bra pÄ att göra kurserna tillrÀcklig intressanta, dÀrför Àndrar vi strategi för vÄra kurser.

Vi kommer under 2016 att erbjuda medlemmarna ett antal gratis platser pÄ utvalda kurser samt att vi kommer genomföra pÄ er önskan valda kurser dÀr vi ocksÄ tar in intresserade kanske nya medlemmar. Styrelsen i Svenska Eftersöksföreningen Àr sÀker pÄ att dessa nya initiativ vill göra det attraktivt att fortsÀtta vara medlem.

Styrelsen önskar alla vĂ„ra medlemmar med familj ett Gott Nytt År
Med vÀnliga hÀlsningar